måndag 13 januari 2014

Gardinbyte, frusna katter och god gulaschsoppa

Idag åkte julgardinerna ner, jag skulle egentligen bytt gardiner igår men då gjorde jag en massa annat. Det känns som jag aldrig får tiden att räcka till, detta trots att jag är sjukskriven.

På facebook har jag läst flera vänner statusuppdateringar om att det kommit snö i Göteborg, Malmö och Umeå med mera, jag vill också ha snö! Jag ÄLSKAR snö! :) Idag har det varit kallt, det har varit cirka 7 minusgrader men det har känts betydligt kallare, kanske för att det har varit fukt i luften. Idag värmde jag soppa till middag: gulaschsoppa guuud så gott, gott i kylan!:-D

Jag märker på katterna så fort som det blir minusgrader ute, då vill katterna inte vara ute så mycket, det går bara ute en stund på dagen, sedan ligger de gärna och myser i soffan resten av dagen:)


Mitt kök.
Österrikisk gulaschsoppa, från Felix, med en klick lätt crème fraiche och hackad persilja på!:-D

Rufus & Ozzy

Ozzy, vår äldsta katt, visst är han stilig?! :)

Take Care!

Puss & kraam

2 kommentarer:

  1. Här har vi äntligen snö........
    Åh,så fint kök & vilka gosekatter <3

    /Kram & ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  2. Österrikisk gulaschsoppa, från Felix, där fick du mig , ska genast prova

    SvaraRadera