lördag 8 mars 2014

PW runt sjön och melodifestivalen

Idag sov jag länge och åt en sen frukost innan jag begav mig ut på en powerwalk i det sköna vårvädret! 
Jag gick runt sjön, Sävelången.
Det blåste en hel del och solen såg jag mycket av! 

Ikväll är det Melodifestivalen som gäller, såklart! ;) :) Det är äntligen dags för final och det kommer bli riktigt spännande! :-D 

Härrom dagen när jag slog på tv-apparaten så var programet Minnernastelevision på och de visade den svenska Melodifestivalen från år 1984!!! :) Jag blev sittande framför tv.n, snacka om en riktig nostalgitripp! År 1984 då var jag 12 år och det var det året som bröderna Herreys vann. Vilken skillnad det var jämfört med idag; det var bara en tävling, alla artisterna sjöng på svenska, svenska folket fick inte rösta och juryn satt på plats vid olika bord och de var indelade efter ålder. Det var kul att höra alla gamla bidragen och det var jättekul att kolla in artisternas kläder och 80-tals modet! 
John Ballad! Kolla in axelvaddarna och hockeyfrillan! Hehe :)

Ha en härlig kväll!

Kraft, ljus och kärlek! ❤️

Kraam

1 kommentar:

  1. Underbar promenad runt sjön <3
    Hihihi Jaaa - Ljuvliga 80-tal fniss ...

    /Kram

    SvaraRadera